Månader av avhållsamhet

Detta är ett cineastiskt experiment. Ett sätt att undersöka vad som händer om man avstår ifrån att se filmer gjorda av män. Tveksam inför bilden av en mansdominerad filmbransch? Då inbjuder jag dig att här följa mina försök till cineastisk asketism.


torsdag 25 september 2014

Inget snack men en massa verkstad

Så många filmer och så lite tid....ett berg av dvd:er tornar upp sig här och ropar på min uppmärksamhet. Ni kanske undrar varför det skrivs så lite på bloggen nuförtiden. Det har att göra med att jag just nu arbetar med ett än så länge hemligt projekt som berör det här ämnet. Det är skälet till att jag inte kan lägga ut så mycket texter som jag skulle vilja. Men under tiden tycker jag att ni ska gå med i Facebookgruppen Feministisk filmfasta och läsa de recensioner jag med jämna mellanrum skriver om filmer av kvinnliga regissörer i DN. Jag länkar alltid till dem både här och på Facebooksidan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar