Månader av avhållsamhet

Detta är ett cineastiskt experiment. Ett sätt att undersöka vad som händer om man avstår ifrån att se filmer gjorda av män. Tveksam inför bilden av en mansdominerad filmbransch? Då inbjuder jag dig att här följa mina försök till cineastisk asketism.


torsdag 14 februari 2013

Voddler och din konsumentmakt!





Under helgen i Göteborg talades det mycket om vad vi som konsumenter kan göra för att påverka de som är ansvariga för filmutbudet. Det finns en massa sätt som du kan använda din konsumentmakt på. Ett är att verkligen uppmuntra de initiativ som faktiskt tas för att komma tillrätta med problemet.
Förra våren, när jag gick på min stränga 40 dagars fasta, blev jag kontaktad av Voddler som ville uppmärksamma filmer av kvinnliga regissörer på sin hemsida. Det betyder att ni kan hyra filmer av kvinnliga regissörer på deras hemsida genom att gå in via den här länken:

http://www.voddler.com/sv/promo/view/FemaleMovieMakers/ Ett mycket lovvärt initiativ som skall premieras tycker jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar