Månader av avhållsamhet

Detta är ett cineastiskt experiment. Ett sätt att undersöka vad som händer om man avstår ifrån att se filmer gjorda av män. Tveksam inför bilden av en mansdominerad filmbransch? Då inbjuder jag dig att här följa mina försök till cineastisk asketism.


söndag 1 september 2013

Tre filmer som påverkat mitt liv

På den nystartade bloggen Tre filmer, som drivs av Lena Ostermann, bjuds människor in att berätta om filmer som påverkat deras liv. Jag tycker det är uppfriskande att det just är filmer som påverkat en och inte nödvändigtvis filmer man älskat. Jag har jag iallafall tagit tillfället i akt att göra upp med den film som påverkat mig mest - Den blå filmen av Kieslowski. För hallå Krzysztof! Jag vill ha tillbaka mina tonår!

Sajten Tre filmer hittar du här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar