Månader av avhållsamhet

Detta är ett cineastiskt experiment. Ett sätt att undersöka vad som händer om man avstår ifrån att se filmer gjorda av män. Tveksam inför bilden av en mansdominerad filmbransch? Då inbjuder jag dig att här följa mina försök till cineastisk asketism.


fredag 15 november 2013

Recension Återträffen av Anna Odell

Om jag hade kunnat ta patent på meningen "Årets bästa svenska film" så hade jag tjänat en rejäl hacka idag. Ändå väldigt glad över att jag fick avsluta mitt år som recensent på Nöjesguiden med att sätta en klockren 6:a. 

Återträffen 
Anna Odell var den enda som inte fick någon inbjudan till klassåterträffen, då när de skulle fira att det var 20 år sedan de slutade nian. Kanske var klasskamraterna rädda för vad Odell, som just blivit rikskänd som konstnärlig bråkstake med den uppmärksammade utställningen Okänd, kvinna 2009 - 349701, skulle kunna ställa till med. Kanske glömde de bara bort henne. Anna Odell var ju nästan osynlig för sina klasskamrater under skoltiden.

Hela recensionen hittar du på Nöjesguiden: 
http://nojesguiden.se/recensioner/film/atertraffen-0

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar