Månader av avhållsamhet

Detta är ett cineastiskt experiment. Ett sätt att undersöka vad som händer om man avstår ifrån att se filmer gjorda av män. Tveksam inför bilden av en mansdominerad filmbransch? Då inbjuder jag dig att här följa mina försök till cineastisk asketism.


fredag 24 februari 2012

Men vi skulle ju se Woody Allens senaste?

Någon halvtimme senare uppstår redan ett problem när min man viftar med fodralet till Woody Allens Midnatt i Paris.
 - Jag tycker att Woody Allen i princip är ett as, men jag gjorde det för din skull. Det är en romantisk komedi! Du gillar ju komedier.
Men jag fastar ju sedan en halvtimme tillbaka och då duger det faktiskt inte att direkt sätta sig att hetsäta falukorv. Och av den värsta sorten, den med lägst kötthalt.
- Om du framställer mig som en Woody Allen-älsakare i din blogg så skiljer jag mig.
Det var ju inge vidare romantiskt! Vi tittar på tv istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar