Månader av avhållsamhet

Detta är ett cineastiskt experiment. Ett sätt att undersöka vad som händer om man avstår ifrån att se filmer gjorda av män. Tveksam inför bilden av en mansdominerad filmbransch? Då inbjuder jag dig att här följa mina försök till cineastisk asketism.


tisdag 21 augusti 2012

Påkommen med byxorna neddragna

En något paranoid känsla infinner sig när jag ser att sökorden - kvinna hårigt kön - leder till min sida. Jag har aldrig skrivit en text som innehåller orden kvinna, hårigt, kön. Men hur kan det världsomspännande veta vad det är jag tänker på när jag skriver mina inlägg? Här en ocensurerad transkription av min tankebana från när jag skrev texten om Sight&Sounds lista förra veckan:

Denna vecka har det talats en del om (kvinna hårigt kön) de listor som den brittiska (kvinna hårigt kön) filmtidningen Sight&Sound presenterar vart tionde år, där de utser världens bästa (kvinna hårigt kön) filmer genom tiderna. I år har de dels låtit 846 kritiker, programsättare, akademiker (kvinna hårigt kön) och distributörer ta fram en lista och dels låtit 358 regissörer ta fram en (kvinna hårigt kön) lista

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar