Månader av avhållsamhet

Detta är ett cineastiskt experiment. Ett sätt att undersöka vad som händer om man avstår ifrån att se filmer gjorda av män. Tveksam inför bilden av en mansdominerad filmbransch? Då inbjuder jag dig att här följa mina försök till cineastisk asketism.


tisdag 11 september 2012

I`m your Cineastic Sugardaddy!


En läsare påpekade att det kan vara svårt att få tag på de filmer jag skriver om att vi borde ordna så att man kan sälja eller byta filmer med varandra. Det tycker jag är en utmärkt idé! Jag har fler filmer som jag gärna skulle skicka vidare. Och jag hoppas att det finns fler därute som vill delta i detta. Lägg bara upp era filmer på Facebooksidan Feministisk Filmfasta.

Senast jag köpte film på nätet till exempel lyckades leverantören skicka dubletter till mig och ta betalt för dem. Det är nu stört omöjligt att reklamera filmerna. Men kanske är det så att någon där ute skulle vara intresserad av att äga dessa enastående filmpärlor? Jag vill påstå att de är två av de bästa filmer som gjorts av kvinnliga regissörer. Tusenskönor av Vera Chytilová (150kr) och Beau Travail av Claire Denis (70kr). Ni kan läsa recensioner av filmerna på bloggen. Eller kanske har ni någon pärla jag inte sett så vi kan byta med varandra? Maila mig isåfall på wandabendjelloul@hotmail.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar