Månader av avhållsamhet

Detta är ett cineastiskt experiment. Ett sätt att undersöka vad som händer om man avstår ifrån att se filmer gjorda av män. Tveksam inför bilden av en mansdominerad filmbransch? Då inbjuder jag dig att här följa mina försök till cineastisk asketism.


fredag 23 mars 2012

Anna Serner svarar på verkstadsfrågan

Häromdagen uppmanade jag via bloggen SFI till lite verkstad vad gäller att komma tillrätta med den mansdominerad filmkanon. Jag ville att  SFI skulle ge ut Fadren av Anna Hofman - Uddgren (1868 - 1947) och Lev livet leende av Pauline Brunius (1881 - 1954) på DVD. Idag svarar SFI: s VD Anna Serner mig via twitter:


Inte bara snack, men mer verkstad kommer. Vi på har dock regleringar att följa, även om din idé är god.

Jag ser naturligtvis fram emot dessa verkstadsplaner men kommer ändå att följa upp frågan genom att till att börja med ta kontakt med Svensk Filmindustri som äger rättigheterna till Hofmans Fadren för att undersöka möjligheterna att ge ut filmen.

2 kommentarer:

  1. så lägger vi till Norrtullsligan tycker jag även om en man stod för regin så är den totalt bortglömd. vi kan väl starta en särskild DVD utgivning - JAA

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vilken bra idé. Konstigt nog den senaste bok jag läste! Jag luskar vidare. Fortsättning följer...

      Radera